تحولات منطقه

۱۸ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۷
کد مطلب: ۱۰۹۴۴۴۹

فرماندار کلات از آغاز فصل برداشت برنج از سطح ۱۳۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت برنج از شالیزارهای کلات
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، ابوالفتح لشگری گفت: برداشت برنج از شالیزارهای کلات آغاز شده و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۴۵۰ تن شلتوک از سطح ۱۳۰۰ هکتار شالیزار برداشت شود.

وی افزود: به دلیل گرمای بی‌سابقه‌ی امسال، موسم برداشت زودتر از سال‌های گذشته آغاز شد.

فرماندار کلات ادامه داد: مدل بومی صدری دم سیاه، اصلی ترین مدلی است که در کلات کشت می شود و به دلیل عطر و طعم خود، شهرت دارد.

لشگری بیان کرد: نوع بافت خاک، زمان مناسب آفتاب‌گیری و اختلاف دمای روز و شب در پایان فصل زراعی، موجب افزایش عطر، بهبود طعم و نرمی برنج کلات می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha